Pacman Infinite Maze

Goede vriend en wetenschapper in de cognitieve psychologie Sebastiaan Mathôt maakte het spel Pacman Infinite Maze. Het spel dat op een Androidtelefoon of -tablet gespeeld kan worden, combineert het klassieke computerspel Pacman met het fenomeen 'change blindness': Omdat je focust op de centrale figuur Pacman valt het niet op dat het doolhof om je heen met elk frame helemaal verandert. Er ontstaat een oneindig doolhof dat helaas nooit helemaal zal worden leeggegeten door het vraatzuchtige gele figuurtje. Maar hoe lang houd je het vol zonder gegrepen te worden door een spookje?

Psychologie achter Pacman Infinite Maze

Download de app hier

Voor het spel ontwierp ik Pacman, de spookjes, diamantjes en het logo van de app. De vormgeving is vanzelfsprekend eenvoudig want voor elk plaatje was maar 36 x 36 pixels beschikbaar.

 

Klik op onderstaande afbeeldingen voor een vergroting:

 

© Theo Danes